torsdag 3 september 2009

För mycket pengar.

Kan man inte få nog av i alla fall inte jag.
Tog en sväng förbi en bankomat och uttagskvittot visade att jag hade massa pengar på kontot. Glad i hågen började jag planera för vad som kunde shopas bara sådär.
Någonstans lång inne i min lilla skalle ringde det en liten klocka att detta kunde ju inte vara rätt med alla dessa pengar...nä...
Helvete! (ursäkta)
Jag har glömt att betala räkningarna för augusti! Hur kunde det hända jag som alltid har stenkoll på våra utgifter?! Som om inte detta var nog så kom i dag räkningen för servicen på bilen. Bara 6000 kr för lite kolla här och byta någon filter där. Som hittat. Maken satte faktiskt kaffet i halsen för han hade räknat med en faktura på ca 2500 kr.
Handla det får jag väl göra efter helgen när jag vunnit jackpotten på lotto eller hur.

Inga kommentarer: