fredag 28 augusti 2009

Ljud att älska...?

När jag och L besökte smögenbryggan i sommras (jag vill helst inte till Smögen på sommaren, det är redan tillräckligt många där) så sprang vi in och ut i sjöbodarna, eller buerna som vi säger här, för att se om vi kunde göra några fynd. Väldigt ofta är de någon sorts musik i dessa småbutiker men i några var det ett annat bekant ljud. När vi gick där så tänkte jag att det var väldigt vad måsarna låter! Undrar om någon matar dom eller har hittat något gott att äta där ute? Då ser jag plötsligt att man kan köpa måsljud på cd...okey...Nu jobbar hjärnan på högvarv med funderingar på vem som skulle vilja ha en sådan cd och om någon verkligen köper dom. Så kom jag på att visst finns det köpare för om man kan sälja cd-skivor med ljud av tändkulemotorer (motorer som satt i gamla träfiskebåtar och gav i från sig rökringar ur skorstenen) så nog fasen finns det köpare för "måskvitter" eller vad man nu kan kalla det!
Ja, det var bara det jag funderade på just nu!

Inga kommentarer: