tisdag 25 augusti 2009

Hörapparat, talpedagog och psykolog.

Våra familjesamtal under framförallt middagarna består allt som oftast av:
-"Va?? Vad sa du?"
-"Ha?? Jag hörde inte!"
-"Det har jag aldrig sagt!"
-"Varför har ingen berättat det för mig?"
Hur kommer det sig då att konversationerna ligger på en sådan hög nivå? Jo, det finns två föräldrar med olika grad av hörselskador, jag har tinnitus och maken har bara utslitna öron så att säga. Fråga honom och han säger att det beror på för mycket tjöt!.
Yngsta dottern pratar vansinnigt fort och är allmänt flamsig, så vi fattar nada av hennes prat.
Äldsta dottern tappar gång efter annan tråden i det hon vill ha sagt eller utesluter viktiga delar så att vi inte kan förstå sammanhanget.
Stor förvirring uppstår alltid varvid jag nu rekommenderar delar av familjen att skaffa hörapparat, en annan att gå hos talpedagog samt någon form av terapi för koncentrationsstörning och hysteriska skrattanfall.

Inga kommentarer: