onsdag 26 augusti 2009

Att vara en kobra eller Gafflan på jobbet igen!

En av mina chefer kom helt aningslöst ner till mig på kontoret, ber mig ta med ett paket till posten senare under dagen. I vanliga fall ber jag dom lägga sakerna i en låda och ge mig adressen så löser jag det. Eftersom jag är mellan fas 1 & 2 så hugger jag direkt med mega anvisningar på hur ett paket ska tejpas (j-ligt viktigt eller hur?). Sen går jag över till att tjata om att det måste vägas för jag tänker minsann inte bära ihjäl mig! Han lommar i väg och återkommer med en välpaketerad kartong som väger 4,5 kg. Nu kläcker han att det måste med en följesedel också!
-"Jaha????var ska jag sätta den då??" frågar jag vasst. Nu måste han öppna paketet och lägga i följesedeln i det vältejpade paketet. Medans jag gafflar på så säger han ingentig, han är knäpptyst.
Någonstans här, när han ordnar med lådan, kommer jag på mig själv med hur jag låter och uppför mig. Jag ber om ursäkt för att jag är en sådan PMS-hagga och frågar om jag får behålla jobbet. Ursäkten godtages och jobbet fick jag behålla!
Pust.

Inga kommentarer: