tisdag 2 juni 2009

Stavgång.

För att bränna extra fett har jag fått rekommendationen, av en sjuksköterska, att under mina promenader använda stavar. Det är toppen promenaden blir mer effektiv sa hon. Jag tror henne men... Jag bor i ett litet samhälle där alla känner alla. Dom som går med stavar här är 70++ och går runt i klungor i snigelfart. Tro mig stavarna är inget träningsredskap för den här gruppen det är ett måste för att överhuvudtaget ta sig fram utan att ramla. Dom som använder rullator tar sig fram snabbare än dessa stavgående män och kvinnor. Skulle jag ansluta mig till dessa? Nej eller nja i skogen eller motionsspåret kanske stavarna skulle få följa med men absolut inte till full exponering i vårt lilla samhälle. Jag sa kanske och allt som oftast betyder det nej. Det är lääänge sedan jag såg någon i min ålder eller yngre för den delen som kutade runt med stavar så jag avstår och vevar extra mycket med armarna i stället under mina promenader. Det ser inte klokt ut det heller men jag går åtminstone fort under tiden. Hoppas ingen såg mig...såg hur fånig jag såg ut med mina osynliga stavar i höggsta hugg!

Inga kommentarer: