måndag 29 juni 2009

Feeling hot, hot, hot...

just nu känner jag mig mer flytande än fast. Klibbig värre.
I går valrossade jag mig på en klippa vid havet tillsammans med en massa andra valrossar. Faktiskt så var mer än hälften av alla kvinnor jag såg (både gamla & unga) överviktiga med dallrande späck på kroppen precis som jag. Phu! Trodde jag skulle vara ensam med min himlakropp. Yngsta dottern lurade mig att bada, vanligtvis måste vattentemperaturen vara över 20gr C innan jag ens tänker på att bada. Kan säga att till en början trodde jag att jag skulle få frostskador men väl i så var det riktigt skönt om man bortser från att hela tiden ha koll på alla maneter som fanns överallt.
Nu är det nio arbetsdagar kvar till semester. Hoppas bara nu att detta vackra väder inte är det enda vi får, att detta är den enda sommaren! Då blir jag ett monster! En semester hade jag tre veckor blåst, regn och kallt. Resultatet blev panikbokning av resa söderut första veckan i september och så har vi gjort sedan dess åkt till medelhavet i september varje år. I år ska vi inte åka...bäst att sommaren håller i sig!! Blir det resa i alla fall tänker jag skylla på Gafflan för hon har ännu inte fattat att vi inte ska åka.

Inga kommentarer: