onsdag 27 maj 2009

Jag

Jag är tantens raka motsats kan man säga... i extremt stora drag. Vi är fysiskt lika gamla men mentalt är det eoner emellan oss. Kanske inte eoner men årtionden då...kanske...? Hon tycker absolut inte det, gudars nej, nej! Det värsta är att hon hela tiden påminner mig om min ålder. Ett exempel... Handla kläder med mina tonårsdöttrar. Jag kör safe näa jag handlar, du vet, jeans, vit eller grå topp och sneakers. Risken att någon tittar på mig är minimal för man blir liksom osynlig i just den klädstilen. Kjolar, tajta toppar, högklackat mycket färger & mönster det gillar hon...tanten. Jag säger inte att hon har fel men ibland, hjälp mig säger jag bara. Hon (tanten alltså) jublar över att döttrarna bär kläder till provrum där jag mycket optimistiskt försöker tycka ner min aningen överdimentionerade kropp i något alldeles för tajt! Jo jag jublar också ibland för även en blind höna kan hitta ett frö!

Inga kommentarer: